Respecte a la
reflexiò de l'altre dia sobre quin era el nostre millor professor i el pijor,
tornem a entrar en una paradoxa prou important. Que valorem en un professor? Al
igual que ells en avaluen a nosaltres basant-se (suposadament) en uns Ãtems,
com avaluem a un professor?
Crec, des de el
meu punt de vista que, al contrari que un professor DEU DE avaluar a tots els
alumnes basant-se en els mateixos aspectes (comportament, exà mens,
treballs...), cada alumne avalua a aquest professor amb aspectes diferents.
Com es va intentar dir a classe, un professor pot ser el millor per a mà i el
pijor per a tu, inclús, lo que fa que per a mi siga el millor pot fer que per a
tu siga el pijor.
Doncs, pense,
que a l'hora de saver si un professor es bò o roïn, tindriem que valorar-lo
segons el triangle de l'educació:
L'educació
com a
professió, com a tasca i com a sistema. Basant-se en aquest aspectes,
podrÃem avaluar a tots els professors de la mateixa forma. "El professor ha sigut un professional? La tasca utilitzada era
adequada? El seu sistema era el correcte?" Desenvolupant i ramificant
aquestes tres preguntes, crec que podrÃem extraure una gran quantitat d'Ãtems
d'avaluació global cara un professor. Seria una forma de vore tots al mateix
professor i evaluar-lo amb els mateixos aspectes.
Vicent, no creus que eixes preguntes que tu proposes també seran contestades segons cada alumne? A lo millor per a tu la tasca utilitzada era adequada , però per a mi no per exemple, o al reves sas?
ResponEliminaLa tasca será adequada quan ho siga per a tots, no pot ser per a uns si i per a altres no, entonces deixa de ser adequada. Ho antens? No son punts de vista de uns i altres. Es la tasca, la profesionalitat, el sistema en si mateix, no com tu ho veus, doncs les experiéncies, bones i roins, afecten als nostres pensaments.
EliminaVicent, estoy de acuerdo con todo lo que planteas más arriba; en cambio cuando expones las tres preguntas en el siguiente párrafo queda un poco en el aire, ya que como bien ha dicho Alex una tarea puede ser adecuada para una persona y para otra, no llegar a los mÃnimos para poder ser válida y por tanto interesante.
ResponEliminaEn general pienso que un profesional de la educación por muchos conocimientos que tenga sobre un tema determinado, si no da con la tecla y no llega a contactar con la mayorÃa de los estudiantes no podrá transmitir gran parte de los conocimientos que tiene sobre el tema y por tanto a estos estudiantes les parecerá aburrida y no interesante la materia en cuestión.
Lo que he intentat dir amb aquest post, es que al igual qu a tu t'avaluen amb un examen que es igual per a tots i el corregira el professor que el corregira, tindries que tindre la sempre mateixa nota (dic tindries perquè no sempre es aixÃ), cap la possibilitat de que l'alumne també tingui una forma d'evaluar als professors de forma que, pasant-li a eixe alumne un qüestionari sobre un professor, respongués igual que qualsevol altre alumne.
EliminaSi te interesa profundizar en el tema de la evaluación, un consejo: Alvarez Méndez, JM (1996). Evaluar para conocer, calificar para excluir. Madrid:MOrarta (http://www.edmorata.es/libros/evaluar-para-conocer-examinar-para-excluir)
ResponEliminaVerás como NO TODO EL MUNDO OPINA que haya que evaluar al TODO el alumnado " basant-se en els mateixos aspectes (comportament, exà mens, treballs...)"
Y si te interesa el tema de la evaluación del profesorado, el consejo serÃa: BAin, K (2000). Lo que hacen los mejores profesores universitarios. Valencia: UV
http://books.google.es/books/about/Lo_que_hacen_los_mejores_profesores_de_u.html?hl=es&id=Jf2LHxIIQZMC
Si quieres leer un curioso y jugoso comentario de ese libro:
vfbedmov.blogspot.com.es/2014/03/lalumne-avaluador_7.html