dimarts, 1 d’abril del 2014

Una personal forma d'avaluar la lectura d'un llibre

Basant-me en el comentari que he posat en el blog del professor respecte a evaluar mal de escuela, he considerat oportú crear aquesta entrada per a posar l'idea que se m'ha ocorregut:
" Crec que una de les millors formes de avaluar la lectura de un llibre seria, dir un dia com a màxim per a llegir el llibre i no dir quin tipus de proba es va a realitzar. El dia de "l'examen" es demana un resum del llibre de unes 50 paraules; al finalitzar-ho el professor agarra aquests resums per a realitzar a cadascú del alumnes preguntes relacionades als seus resums ". Aquesta manera d'avaluar, al no saber com es va a avaluar la lectura, possiblement la gent evitaria llegir resums per si es pregunten coses concretes, al demanar un resum es veu la percepció i l'opinió que l'alumne ha tingut del llibre i al preguntar sobre eixe resum de forma personal i oral, el professor podria detectar si s'ha fet una invenció, si el resum ha estat basat en algo superficial... Bueno, com a entrada improvisada dir que lo important es donar a vore que hi han moltes formes d'evaluar, però que realment lo important es apendre no donar a entendre que s'ha aprés.

1 comentari:

  1. Pienso que es una buena forma de evaluar ya que no hay forma de saber cuales son las "típicas" preguntas tipo que se realizan sobre libros de lectura y que no aportan nada de conocimiento al profesor sobre el alumno. Mediante este resumen y unas preguntas improvisadas también se evitaría la memorización de resúmenes que cuelgan en internet y que como ya se ha comentado en clase (con el otro tipo de exámenes tipo test) con los tipo test habría gente que con respuestas al azar podría sacar más nota que algunas personas que mediante la lectura han podido profundizar más que quedándose en lo superficial de esta.
    He de decir que esta situación la he conocido de buena mano, ya que personalmente, he intentado ir más allá de la propia lectura y que al final para aprobar no me ha servido de nada y incluso he salido indignado de clase por las notas tan superiores de alumnos que ni si quiera se habían leído el libro.

    En definitiva creo que hay formas y formas de evaluar, y lo que tendríamos que pretender es que los alumnos piensen por sí mismos y no encasillarlos en unas respuestas ya marcadas que no dan cabida a la reflexión de estas.

    ResponElimina